Kategori:

ETKİLİ İLETİŞİM DERSİ

İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ

 Paralel iletişim
 Çapraz iletişim
 Örtülü iletişim

İLETİŞİM TÜRLERİ 

 Kişi içi iletişim
 Kişiler arası iletişim
 Örgüt içi iletişim
 Kitle iletişimi

KİTLE İLETİŞİMİNİN DÖRT TEMEL İŞLEVİ

 Haber işlevi,
 Yönetime katılma işlevi,
 Öğretici olma işlevi,
 Eğlendirme işlevidir.

KİTLE İLETİŞİMİNİN ORTAYA ÇIKARDIĞI BAZI SORUNLAR

 İletişim kaynaklarının etkisinde kalma
 Propaganda etkisi
 Topluma yabancılaşma

EMPATİ : Bir insanın kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecine empati denir. Bir kişinin karşısındaki kişi ile empati kurabilmesi için onun rolüne, onun kişisel alanına girmesi, olaylara onun bakış açısıyla bakması gerekir.

MOTİVASYON : İnsanları etki altına almak, teşvik etmek ve belirli bir amacı gerçekleştirmeleri için harekete geçirmektir.

İLETİŞİMİN PÜF NOKTALARI

Mekan Kullanımı : İnsanın, uzak yada yakın durarak etrafında oluşturduğu boş mekanlar yoluyla da başka insanlara birtakım mesajlar iletmesidir.

1. Mahrem alan; 0-35 cm.
Sadece aile, eş ve sevgili gibi çok yakınlar girebilir.

2. Kişisel alan; 40-80 cm.
Kişinin çok yakınlarının girmesine izin verdiği şahsi mesafedir.

3. Sosyal alan; 80 cm – 2 m.
Resmi ilişkilerin sürdürüldüğü bölge

4. Genel alan; 2 m. ve daha fazlası
Paylaşımın zorunlu olduğu, tanımadığımız kişilerle olan mesafedir.

STRESİN (PSİKOLOJİK – DAVRANIŞSAL – BEDENSEL) BELİRTİLERİ

1. Psikolojik Sorunlar:
 Öfke
 Kaygı
 Depresyon
 Sinirlilik
 Aşırı duyarlılık
 Gerginlik
 Can sıkıntısı
 Korku

2. Davranışsal Sorunlar :
 İştah artması ya da azalması
 Kekeleme veya benzeri konuşma güçlükleri
 Ağlama
 Uykusuzluk
 Dişleri sıkma
 Aşırı sigara-içki tüketimi, madde kullanımı

3. Bedensel Sorunlar :
 Kalp rahatsızlığı
 Yüksek tansiyon
 Çarpıntı
 Mide rahatsızlıkları
 Titreme
 Yorgunluk hissi
 Baş ağrısı
 Sırt ya da boyun problemleri
 Sık hastalanma

İLETİŞİMİN DÖRT TEMEL AMACI

1. Var olmak
2. Haberleşmek
3. Paylaşmak
4. Etkilemek ve yönlendirmek

İLETİŞİM SÜRECİNİN ÖGELERİ 

1. Kaynak (Verici) : İletişimi başlatan kişi ya da kurum

2. Alıcı (Hedef) : Mesajın ulaşması istenen kişi – kurum veya topluluk

3. Mesaj (İleti-Haber) : İletilmek istenen konu

4. Kanal : Kaynağın mesajını, alıcıya ilettiği araç veya yol, yani gönderici ile alıcı arasındaki bağ

5. Geri Bildirim (Feed Back) : Göndericin kendi mesajının alınıp alınmadığını ve doğru bir şekilde yorumlanıp yorumlanmadığını öğrenmesini sağlar.

PROBLEM ÇÖZÜMÜNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER 

 İşleve takılma
 Zihinsel kurgu
 Zeka
 Deneyim
 Güdülenme

İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER

 Korkular
 Ön kabuller
 Duyarsızlık
 İsim takmak, alay etmek
 Kararsızlık
 Alınganlık
 Ben merkezcilik
 Kutuplaştırma
 Değiştirme gayreti
 Aşırı fedakarlık
 Keşkecilik

Tags:

7 Responses

  1. Adananın en güzel eğitim en iyi karşılama insana değer veren tek kurum 6 adet şirkete gittim ne çay ne hoşgeldin nede insan gibi davranış malesef hiç biri yok afc de insan olduğumu hatırlattılar 6 adett şirket ile anlaşması olup ilk etapta iş sağlamaya çalıştılar Allah razi olsun herkese tavsiye ederim gönül rahatlığı ile zaten basında orijinaldı var bir şey söylemeye gerek yo

  2. Silah dersimi Kriminalci hukukmu kriminalci guvenlik tedbirlrtimi kriminalci uyusturucu dersimi kriminalci daha iyisi varmi helal olsun Afc guvenlige

  3. Bir insanın özel güvenlik görevlisi olması için kesinlikle gelmesi gereken bir kurum eğitimiyle öğretimiyle her yönüyle en etkili öğretme metoduna sahip bir kurum Halil hocam en babacan tavırlarıyla bizlere yol gösterdiği için çok çok teşekkür ederim diğer hocalarımda birer harika örneği hakkınızı helal edin Halil hocam gerçekten harikanız

  4. Halil hocama çok teşekkür ederim. Her öğrencisinin başarısı için elinden geleni tam anlamıyla yapıyor adanada herkese önerebileceğim tek kurs afc güvenlik.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir