ETKİLİ İLETİŞİM DERSİ
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ
Paralel iletişim
Çapraz iletişim
Örtülü iletişim
İLETİŞİM TÜRLERİ
Kişi içi iletişim
Kişiler arası iletişim
Örgüt içi iletişim
Kitle iletişimi
KİTLE İLETİŞİMİNİN DÖRT TEMEL İŞLEVİ
Haber işlevi,
Yönetime katılma işlevi,
Öğretici olma işlevi,
Eğlendirme işlevidir.
KİTLE İLETİŞİMİNİN ORTAYA ÇIKARDIĞI BAZI SORUNLAR
İletişim kaynaklarının etkisinde kalma
Propaganda etkisi
Topluma yabancılaşma
EMPATİ : Bir insanın kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecine empati denir. Bir kişinin karşısındaki kişi ile empati kurabilmesi için onun rolüne, onun kişisel alanına girmesi, olaylara onun bakış açısıyla bakması gerekir.
MOTİVASYON : İnsanları etki altına almak, teşvik etmek ve belirli bir amacı gerçekleştirmeleri için harekete geçirmektir.
İLETİŞİMİN PÜF NOKTALARI
Mekan Kullanımı : İnsanın, uzak yada yakın durarak etrafında oluşturduğu boş mekanlar yoluyla da başka insanlara birtakım mesajlar iletmesidir.
1. Mahrem alan; 0-35 cm.
Sadece aile, eş ve sevgili gibi çok yakınlar girebilir.
2. Kişisel alan; 40-80 cm.
Kişinin çok yakınlarının girmesine izin verdiği şahsi mesafedir.
3. Sosyal alan; 80 cm – 2 m.
Resmi ilişkilerin sürdürüldüğü bölge
4. Genel alan; 2 m. ve daha fazlası
Paylaşımın zorunlu olduğu, tanımadığımız kişilerle olan mesafedir.
STRESİN (PSİKOLOJİK – DAVRANIŞSAL – BEDENSEL) BELİRTİLERİ
1. Psikolojik Sorunlar:
Öfke
Kaygı
Depresyon
Sinirlilik
Aşırı duyarlılık
Gerginlik
Can sıkıntısı
Korku
2. Davranışsal Sorunlar :
İştah artması ya da azalması
Kekeleme veya benzeri konuşma güçlükleri
Ağlama
Uykusuzluk
Dişleri sıkma
Aşırı sigara-içki tüketimi, madde kullanımı
3. Bedensel Sorunlar :
Kalp rahatsızlığı
Yüksek tansiyon
Çarpıntı
Mide rahatsızlıkları
Titreme
Yorgunluk hissi
Baş ağrısı
Sırt ya da boyun problemleri
Sık hastalanma
İLETİŞİMİN DÖRT TEMEL AMACI
1. Var olmak
2. Haberleşmek
3. Paylaşmak
4. Etkilemek ve yönlendirmek
İLETİŞİM SÜRECİNİN ÖGELERİ
1. Kaynak (Verici) : İletişimi başlatan kişi ya da kurum
2. Alıcı (Hedef) : Mesajın ulaşması istenen kişi – kurum veya topluluk
3. Mesaj (İleti-Haber) : İletilmek istenen konu
4. Kanal : Kaynağın mesajını, alıcıya ilettiği araç veya yol, yani gönderici ile alıcı arasındaki bağ
5. Geri Bildirim (Feed Back) : Göndericin kendi mesajının alınıp alınmadığını ve doğru bir şekilde yorumlanıp yorumlanmadığını öğrenmesini sağlar.
PROBLEM ÇÖZÜMÜNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER
İşleve takılma
Zihinsel kurgu
Zeka
Deneyim
Güdülenme
İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
Korkular
Ön kabuller
Duyarsızlık
İsim takmak, alay etmek
Kararsızlık
Alınganlık
Ben merkezcilik
Kutuplaştırma
Değiştirme gayreti
Aşırı fedakarlık
Keşkecilik
7 Responses
Adananın en güzel eğitim en iyi karşılama insana değer veren tek kurum 6 adet şirkete gittim ne çay ne hoşgeldin nede insan gibi davranış malesef hiç biri yok afc de insan olduğumu hatırlattılar 6 adett şirket ile anlaşması olup ilk etapta iş sağlamaya çalıştılar Allah razi olsun herkese tavsiye ederim gönül rahatlığı ile zaten basında orijinaldı var bir şey söylemeye gerek yo
Tsk AFC guvenlik
Basarilarinizin devamini dilerim AFC guvenlik….
Kriminalci sahibiyle insana güven veren bir kurum
Silah dersimi Kriminalci hukukmu kriminalci guvenlik tedbirlrtimi kriminalci uyusturucu dersimi kriminalci daha iyisi varmi helal olsun Afc guvenlige
Bir insanın özel güvenlik görevlisi olması için kesinlikle gelmesi gereken bir kurum eğitimiyle öğretimiyle her yönüyle en etkili öğretme metoduna sahip bir kurum Halil hocam en babacan tavırlarıyla bizlere yol gösterdiği için çok çok teşekkür ederim diğer hocalarımda birer harika örneği hakkınızı helal edin Halil hocam gerçekten harikanız
Halil hocama çok teşekkür ederim. Her öğrencisinin başarısı için elinden geleni tam anlamıyla yapıyor adanada herkese önerebileceğim tek kurs afc güvenlik.